Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Κοινό Πλαίσιο Αγώνα Συλλόγου Φοιτητών Νομικής

Κοινό πλαίσιο ΑΡΕΝ-ΑΡΔΙΝ-ΕΑΑΚ-Ανένταχτοι Φοιτητές

Το νέο πρόγραμμα σπουδών που παρουσίασε ο κοσμήτορας την προηγούμενη Παρασκευή δεν έρχεται σαν κεραυνός εν αιθρία. Παρά είναι προϊόν μιας μακράς διαδικασίας συνδιαμόρφωσής του από συγκεκριμένους καθηγητές και μέλη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ τα τελευταία χρόνια. Οι βασικές του πτυχές οι εξής:
·         Κατάργηση επαναληπτικής διδασκαλίας κι εξέτασης

·         Θέσπιση προαπαιτουμένων για τις εμβαθύνσεις (αλυσίδες)

·         Περιορισμένος αριθμός προσέλευσης στα μαθήματα γενικής

·   Αλλαγή του κύκλου σπουδών σε κατεύθυνση ενταντικοποίησης στα πρώτα έτη και υπερεξειδίκευσης στα τελευταία.
Και μάλιστα η εφαρμογή του θα είναι αναδρομική στο πρώτο και το δεύτερο έτος.

Έρχεται λοιπόν να αλλάξει άρδην τη σχολής μας όπως την ξέρουμε.  Με την κατάργηση των επαναληπτικών, τη θέσπιση προαπαιτούμενων αλλά και την ίδια τη σειρά των μαθημάτων, η φοίτηση στη σχολή γίνεται πιο απαιτητική από ποτέ. Ειδικά δε αν λάβουμε υπόψη το ν+2 και τις διαγραφές  προστίθεται ένα ακόμη σημαντικό άγχος στο κεφάλι μας.

Όλα αυτά δεν μπορούν να ιδωθούν ξεκομμένα από τις γενικές κατευθύνσεις που προωθούνται για την παιδεία. Το νέο πρόγραμμα σπουδών αποτελεί  πτυχή της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης. Αυτή εκφράστηκε ήδη από τις προηγούμενες νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις (ν.Διαμαντοπούλου-Αρβανιτοπούλου) σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ, όπως αυτές εκφράστηκαν από τη συνθήκη της Μπολόνια, συνεχίζει  να αποτελεί πραγματικότητα και μάλιστα να βαθαίνει. Συγκεκριμένα  η εντατικοποίηση των σπουδών μας , φέρει μαζί της τον στείρο ανταγωνισμό   και την απαξίωση για την ουσιαστική γνώση. Διαμορφώνει ένα  μοντέλο φοιτητή μαραθωνοδρόμο ,που  θα αντιλαμβάνεται τη σχολή σα συνέχεια των σχολικών του χρόνων ,όπου υπήρχε κουδούνι ,απουσιολόγος  και αποστήθιση. Ο φοιτητής αυτός καταλήγει να αποξενώνεται από το χώρο του πανεπιστημίου, αδιαφορώντας για συλλογικές δράσεις και διεκδικήσεις , για πολιτιστικούς χώρους και για την κοινωνικοποίηση του στο χώρο αυτό. Και όσον αφορά την ουσιαστική γνώση; Φαίνεται  να χάνεται σε ένα αγώνα άντλησης κατακερματισμένων γνώσεων μέσα από την καθιέρωση διδακτικών μονάδων(ECTS).Αυτός ο κατακερματισμός οδηγεί σε πτυχία διασπασμένα ,μακριά από την καθολική γνώση του επιστημονικού αντικειμένου απόλυτα συνδεδεμένα με την αγορά εργασίας. Μια αγορά εργασίας ανταγωνιστική ,του 60% ανεργίας στους νέους ,των voucher και των ΕΣΠΑ. Ο σημερινός απόφοιτος νομικής καταλήγει αυριανός τεχνοκράτης  χωρίς εργασιακή (ή στην καλύτερη επαρκή εργασιακή) προοπτική.

Η επιχειρηματολογία του Κοσμήτορα της σχολής  μας ως απάντηση στα αιτήματα  των φοιτητών ήταν η υποχρηματοδότηση του πανεπιστημίου. Η υποχρηματοδότηση είναι αποτέλεσμα σαφών πολιτικών επιλογών ακολουθώντας τις επιταγές των μνημονίων, οι οποίες έχουν ως στόχο την εξυπηρέτηση του χρέους και την εξαθλίωση της ελληνικής κοινωνίας. Επιλογές που παρά τις εξαγγελίες της νέας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχουν παραταθεί στα πλαίσια της νέα συμφωνίας που η ίδια υπέγραψε. Στα πλαίσια του πανεπιστημιακού χώρου η υποχρηματοδότηση αυτή ανοίγει το δρόμο της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης και ευνοεί την είσοδο των επιχειρήσεων εντός του πανεπιστημίου.

1)      Διεκδικούμε
-Απόσυρση του νέου προγράμματος σπουδών
-Επαναφορά των επαναληπτικών μαθημάτων
-Κατάργηση των προαπαιτουμένων
-Ενιαίο πτυχίο με κατοχυρωμένα μορφωτικά κι εργασιακά δικαιώματα
-Χρήματα για την παιδεία και όχι για το χρέος - Δημόσια δωρεάν παιδεία για όλους
-Όχι στη νέα συμφωνία – Καμία παράταση των πολιτικών λιτότητας


2)      Προχωράμε σε
Παράσταση Διαμαρτυρίας  την Πέμπτη 02/04 στην Κοσμητεία στις 12.00
Νέα Γενική Συνέλευση 22/04 στις 14:00 στο Α αμφιθέατρο

3)      Απαιτούμε να συγκληθεί Γενική Συνέλευση Σχολής ώστε να αρθεί το νέο πρόγραμμα σπουδών

* Με 198 ψήφους υπέρ το Κοινό Πλαίσιο υιοθετήθηκε από το Σύλλογο Φοιτητών Νομικής. Το πλαίσιο της επιτροπής αγώνα σπουδαστών πήρε 17 ψήφους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου